Dem A Watch Meh - Reisverslag uit Suddie, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu Dem A Watch Meh - Reisverslag uit Suddie, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu

Dem A Watch Meh

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

28 Februari 2011 | Guyana, Suddie

Het is enorm lang geleden dat ik nog iets heb geschreven. Dus het is hoog tijd. Ik ben het al lang van plan, en heb zelfs al een half geschreven bericht klaar. Er is ook weer zoveel gebeurd en zoveel te vertellen dat vanaf ik ergens begin, mijn draad kwijt raak omdat ik zoveel ineens wil zeggen!

Dus ga ik het in stukjes doen. En het eerste stukje gaat over februari. In februari heb ik de laatste van alle 10 regio’s in Guyana bezocht. Regio 2: Suddie, Anna Regina en Charity.

In a straight jeans and fitted… in a white t-shirt, we did it! Een populair lied hier in Guyana van Vybz Kartel en deze zin is zeker van toepassing voor mij. Want in een jeans en een wit t-shirt (work outfit) heb ik elke regio van Guyana bezocht!

Op coaching visit naar Suddie, waar er toch wel wat werk kan gedaan worden rondom management, logopedie en inter-relatie tussen de staff.
Suddie zelf heeft weinig te bieden maar de omgeving is zo relaxed: rijstvelden en zee.
In het weekend ben ik Ashutosh gaan bezoeken in Charity. Ashutosh is een vrijwilliger die met vrouwengroepen werkt. Deze vrouwengroep hebben we dan ook omgedoopt in de “Pomoroon Ladies”. De Pomoroon is een rivier aan Charity, en de vrouwengroep werkt in Charity en maakt vanalles en nog wat, maar voornamelijk “hot peppersaus”.
’s Zaterdags was er een chutney competition in Anna Regina. Chutney is een muziekvorm speciaal van de Caraïben, dat gebaseerd is op Indische muziek, maar met een serieuze beat onder en met Engelse (of beter Creoolse) tekst. Daar hebben we goed gelachen met de Chutney-competition deelnemers.
Om een idee van chutney te hebben gaan dan naar de volgende link, Dem a Watch Meh: http://www.youtube.com/watch?v=R7jLrb8kDt0.

Voor de rest kwam er in februari een nieuwe logopediste naar Guyana, Fiona. Zij zal hier tot volgend jaar blijven en hopelijk een deel van mijn werk overnemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 46772

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2009 - 11 Augustus 2011

Logopediste in Guyana met VSO

30 November -0001 - 30 November -0001

Vorige reizen

Landen bezocht: