November - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu November - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu

November

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

04 November 2009 | Guyana, Georgetown

November is begonnen. Normaal de maand waarin ik stilaan in een winterslaap begin te geraken. De maand waarin ik niet buiten kom en als ik dan toch buiten kom is het niet zonder dikke jas, sjaal, handschoenen en muts. Gek dat ik dat nu niet moet doen? De temperatuur is hier nog steeds hetzelfde. Enkel als het regent koelt het wat af, zoals dit weekend. Toen ben ik voor de eerste keer wakker geworden ’s morgens omdat ik het wat frisjes had. Maar dat was snel beter toen de zon op kwam en het warmer werd. Dus ik loop nog steeds rond in slechts een T-shirt en broek/rok en buiten de werkuren op slippers. Beter kan niet! (alleen het zweten werkt soms een beetje op de zenuwen, maar hé, je kan niet alles hebben).

Vlak voor november zijn intrede deed, was het Halloween. Omdat er hier een aantal mensen fan zijn van deze feestdag, hebben we dus een Halloweenfeestje gehad, inclusief verkleden. Nu ja, dat vroeg een beetje creativiteit. Want verkleedkleren zaten niet in mijn rugzak. Ik had misschien wel 30 kilogram meegebracht, maar verkleedkleren waren niet echt mijn eerste prioriteit. Dus moest ik een andere manier verzinnen, eentje dat ook economisch was: een beetje zwart papier en plakband voor een heksenhoedje, ogen zwart maken en haar recht zetten…en klaar is heks!
(Spijtig genoeg vond mijn haar dat de dag erna niet zo’n bijster goed idee).
Natuurlijk hoort er bij Halloween ook spelletjes: een stuk van een aan een touw hangende appel bijten zonder je handen te gebruiken. Een appel uit een emmer water vissen met je mond. Een snoepje uit een berg bloem halen. Kortom veel plezier! En natuurlijk geen Halloween zonder een moordmysterie, dus nu kwam mijn spelletje eindelijk van pas. We hebben de avond doorgebracht in snijdende spanning met … weerwolven!

In Guyana is iedereen zich klaar aan het maken voor kerstmis. Blijkbaar wordt er in december niet veel werk verzet. Zelfs nu is iedereen volop bezig met het plannen van kerstfeestjes, inkopen voor kerstmis, etc. Zelfs de radio begint al kerstliedjes te spelen (aaaaargh)! Dus de raad die ik van iedereen krijg is: plan geen workshop of activiteit in december, want anders zal je geen participanten hebben! De enige reden waarom mensen in december zullen verschijnen is als er een kerstfeestje is. Dus nu moet ik voor de kinderen die in het ziekenhuis komen natuurlijk ook een kerstfeestje organiseren! Help, wat nu? Brieven schrijven voor sponsoring, brieven schrijven voor donatie van hapjes, … Moet dat echt? En het antwoord is dan natuurlijk JA. Voor alles moet ik lang wachten, maar als kerstmis in zicht komt kan het niet snel genoeg gaan.
De mensen hier beginnen ook al vragen te stellen over mijn plannen met kerstmis. Nu plannen heb ik nog niet, maar ik weet wel zeker dat het raar gaat zijn om mijn kerstmis in een warm land te vieren. Geen bijtende kou, geen echte kerstboom, maar kerst in een T-shirt op het balkon!



  • 05 November 2009 - 08:21

    VCJeannine:

    Dag heksemieke,ik had je bijna niet herkend op de foto.Het ziet er een leuke bende uit,goed dat je buiten het harde werken je nog bij tijds kan ontspannen.Dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 47606

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2009 - 11 Augustus 2011

Logopediste in Guyana met VSO

30 November -0001 - 30 November -0001

Vorige reizen

Landen bezocht: