Life goes on... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu Life goes on... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu

Life goes on...

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

16 Mei 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De leuke uitjes zijn eventjes achter de rug. Speciale feestdagen zijn er ook niet meer in het vooruitzicht dus ben ik voornamelijk aan het werken. Zoveel plannen om te doen en toch ontbreekt het mij aan tijd. Nu ja, het moet ook niet allemaal ineens gebeuren. Dus vlieg ik van de ene plek naar de andere (ziekenhuis, rehab centre, coaching visits) en af toe komt er nog een meeting bij. Want in juni is het Rehab Week. Een hele week de rehabilitation services van het Ministry of Health in het daglicht stellen. Daar gaat natuurlijk ook veel voorbereiding aan voor. Mijn plan is om het belang van spelen (zowel thuis als op school) te benadrukken. Hoe ik dat juist ga doen is me nog een beetje een raadsel, want ik wil het zo doen dat mensen het ook daadwerkelijk aanspreekt. En ik zal daar dus ook wat hulp nodig hebben van een aantal Guyaanse collega’s. De sporadische mensen die WEL spelen met hun kinderen. Maar meer daarover als ik een concreet plan heb.

Voor de rest ben ik op bezoek naar huis geweest. Daar mee bedoel ik mijn thuis in België. En natuurlijk de papa heel blij gemaakt. Veel vrienden gezien, maar spijtig genoeg niet alle. Sorry als ik niet langs ben geweest, maar door een druk schema en gebrek aan eigen vervoer was het niet altijd makkelijk om overal te geraken. Volgende keer beter! Voor degene die ik wel heb gezien: het was heel fijn om jullie nog eens te zien :-)

Ik heb samen met papa een citytrip gemaakt naar London. Elke dag een museum, dat is vermoeiender dan je denkt, maar wel heel interessant. Dag 1 bezochten we het Natural History Museum, met dino’s hier en de geschiedenis van de aarde daar. Dag 2 was het de beurt aan het British Museum, op zich te groot om op een hele dag te zien, maar toch gelukt en er nog een extra tentoonstelling bij gedaan: Drawings, Fra Angelico to Leonardo – Italian Renaissance. Prachtige tentoonstelling over het voorbereidende werk dat schilders deden of de oefeningen al tekenend op papier. Zo zie je toch dat de meeste echte meesters waren. Dag 3 was het tijd voor wat moderne kunst in het Tate Modern, waar ik vooral genoten heb van de Picasso’s en de Miro’s. Tussendoor heb we nog gewandeld door Covent Garden, langs Trafalgar Square (waar we spijtig genoeg geen tijd hadden voor de National Galery), Picadilly Circus, Oxford Street en natuurlijk eens binnen gewipt bij Harrod’s. Op onze laatste dag zijn we naar Notting Hill getrokken om de Portobello Market eens te gaan bekijken. De echte markt was eigenlijk de dag ervoor, maar ook op zondag waren er genoeg prullenwinkeltjes om te bekijken. Kortom het was een fijne trip!

Nu dus net aangekomen in Guyana na een lange reis met een heel korte tussenstop in Suriname. Het is raar maar waar maar Guyana voelt toch een beetje als thuis en ik ben blij om thuis te zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 47596

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2009 - 11 Augustus 2011

Logopediste in Guyana met VSO

30 November -0001 - 30 November -0001

Vorige reizen

Landen bezocht: