Knock out - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu Knock out - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu

Knock out

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

19 September 2010 | Guyana, Georgetown

Het lesgeven verloopt aardig. In het begin was het een beetje mijn draai vinden, omdat de audiologie studenten totaal niet gemotiveerd waren. Maar na veel analyseren kwam ik er achter wat de problemen waren die ze hadden. Niet zo zeer met mij maar met het totale programma. Dankzij de vele participatory approaches van VSO heb ik hen weer een beetje gemotiveerd gekregen. Spijtig genoeg zit mijn deel erop en moet ik ze nu overhandigen aan andere lectoren. Hopelijk blijven ze even gemotiveerd als de dag dat ik stopte met lesgeven aan hen.
In oktober begin ik aan een volgende reeks lessen, deze keer voor de rehab assistant students. Meer lessen en meer studenten. Zal weer heel wat voorbereiding vragen! Maar hopelijk zijn deze studenten niet zo gedemotiveerd en kan ik er gelijk invliegen.
Ik heb ook weer een volgende workshop voltooid. Deze keer voor Rehab Assistants in verband met “Teaching reading and school screening”. We proberen een gestandaardiseerde test te ontwikkelen voor spraak en taalachterstand. Maar dat zal toch nog een tijdje duren voor we dat hebben. Nu moeten we voornamelijk allemaal dezelfde test gebruiken en scoren, plus de scores verzamelen zodat we conclusies kunnen trekken.
Voor de rest heb ik wat problemen om geld te krijgen voor mijn workshops. Het is mij nooit volledig uitgelegd welke stappen ik allemaal moet ondernemen. Dus doe ik degene die ik weet, wat altijd eindigt in het feit dat ik altijd iets vergeet of iets verkeerd doe. Met als resultaat dat ik nog langer kan wachten op mijn geld, aaargh! Dit heb je als je werkt voor een ministerie!

Op persoonlijk vlak is het wat rustiger, omdat ik zoveel moet voorbereiden op werkvlak. Weekends zijn er om uit te rusten, dus geen reisjes/trips. Maar voornamelijk slapen. Blijkbaar heb ik ook last van spanningshoofdpijn en dat komt natuurlijk altijd opzetten in het weekend.
Dit weekend ben ik wel verzeild geraakt in een bokswedstrijd. Klinkt gek, hé! Gelukkig werd er gebokst in een echte ring. Het was een wedstrijd van het politiekorps. Zo belangrijk dat het zelfs in de krant stond. Ben nooit echt een fan geweest van boksen. Vind het alleen leuk als iemand letterlijk KO wordt geslagen…(grapje) maar dat was niet het geval. Eerlijk gezegd vind ik het maar saai. Het enige grappige eraan vind ik alle mensen die er rond staan, druk bezig met geld in te zetten op degene die volgens hen gaat winnen. En dan helemaal opgaan in het spel dat ze bijna in de boksring willen kruipen om mee te doen. Het was weer eens een ervaring rijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 47596

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2009 - 11 Augustus 2011

Logopediste in Guyana met VSO

30 November -0001 - 30 November -0001

Vorige reizen

Landen bezocht: