Festivalitis in Georgetown - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu Festivalitis in Georgetown - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu

Festivalitis in Georgetown

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

31 Augustus 2009 | Guyana, Georgetown

Zelfs hier in Guyana doen ze aan festivals. Dit weekend was er Jamzone in het National Cricket Stadium. Op vrijdag zijn we naar de reggae avond geweest. Een hele ervaring, zowel de muziek als de mensen. Dreadlocks tot op de grond of samengepropt in een smurfenmuts. De meeste mensen in Georgetown luisteren naar reggae en meestal is het leuk om er naar te luisteren, maar de concerten op zich waren meer geschreeuw en “hard talk” naar het publiek toe dan muziek. De bekendste reggae artiest van de avond was Busy Signal, hij heeft hier een heel populair nummer – one more night – dat ik wel minstens 2 keer per dag hoor op straat.
Op zaterdag was er de Soca Night. Soca is een afkorting van Soul of Calypso. Het is en moderne variant van calypso die erg naar de Amerikaanse soul, disco en funk hangt. Om een voorbeeld te geven: in 1998 scoorde de groep The Soca Boys & Van B King een nummer één hit met Follow The Leader. Rond soca hangt een zwoele, sexy sfeer. Ook hier is interactie met het publiek heel belangrijk en op het podium zie je de artiesten vaak aan “dry sex” doen. De vrouwen komen hier heel opgedirkt naar toe: op heel hoge hakken en met een minimum aan kleding. Het moet toch iets genetisch zijn om hun achterwerk op zo’n manier te bewegen, dat kan ik met geen mogelijkheid evenaren.

Vrijdag hebben we ook een bezoekje gebracht aan de Botanical Garden. Een relatief groot park, met een aantal vijvers en verschillende bomen. Als je vroeg in de ochtend komt dan kan je wel rond de 50 van 200 verschillende vogels in Georgetown bewonderen. Maar natuurlijk waren wij niet zo vroeg wakker. En rond 10 uur zijn er niet zo veel vogels meer te zien. We hebben een kolibrie,een papegaai, een soort ibissen en nog wat andere vogels gezien waar ik de naam niet van weet. In de vijvers van de parken hier in Georgetown zitten lamantijnen ( in het Engels: manatee) of ook wel zeekoeien genoemd. We hebben echter enkel maar hun rug en hun neus gezien. Die beesten liggen een hele dag te liggen in het water en bewegen niet zo veel, heb ik de indruk.

Morgen starten we met onze introductieweek op ons werk. Het zal goed doen om te beginnen. De vakantie heeft lang genoeg geduurd. Georgetown is niet zo heel groot en er valt ook weinig te beleven. De laatste dagen begon ik me wat te vervelen. Gelukkig heb ik genoeg boeken meegenomen om me bezig te houden.



  • 31 Augustus 2009 - 08:35

    Elly:

    Dag Marijke. Ik ben de moeder van Sarh en lees graag je verslagen.Jullie beider problemen met het water enz. En jullie mooie foto's Fijn om naar te kijken. Ik zag Sarah met jou in het zwembad.Hartelijk bedankt vriendelijke groeten Elly

  • 31 Augustus 2009 - 11:42

    Greet, Mama Koen:

    Hey Marijke,
    Leuke verslagen en mooie foto's. Ik voel al een beetje heimwee naar jong zijn en Brazilie. Nu nog afwachten of het werk ook meevalt. Groetjes.

  • 31 Augustus 2009 - 19:02

    Jeannine V.C.:

    Marijke,
    Hopelijk zijn de problemen met het water opgelost!Bij Lydia in Frankrijk was alles heel comfortabel in de gite.
    Wij hebben fruit geplukt en er veel van gegeten.
    We hebben enkele steden en dorpen bezocht in de Auvergne,mooi!
    Ik wens je veel werkgenot,ik begin morgen ook terug te werken.Kusjes+++++

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 47606

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2009 - 11 Augustus 2011

Logopediste in Guyana met VSO

30 November -0001 - 30 November -0001

Vorige reizen

Landen bezocht: