Happy New Year - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 Januari 2011 | Guyana, Georgetown

Wel 2011 is begonnen en mijn laatste half jaar in Guyana is een feit. Nog 8 maanden te gaan. Het is wel gek, het is de eerste keer sinds ik hier ben dat ik een beetje last heb van heimwee. Vooral tijdens de kerstperiode. Vorig jaar voelde het niet echt aan als kerstmis. Dit jaar is het ook eigenlijk veel te warm voor kerstmis, maar in mijn hoofd wou ik toch kerstmis met familie vieren. Dit jaar heb ik zelfs een kerstboom gezet! Gelukkig is er skype om met familie te babbelen.

Maar voor dat we aan kerstmis beginnen was er nog het kerstfeestje van de Speech and Language Department voor de kinderen die voor therapie in het ziekenhuis komen. We hebben weer brieven rond gestuurd, geld verzameld, cadeautjes gekocht, eten voorzien en een heus kerstfeest kon van start gaan. Spijtig genoeg was kon onze kerstman er niet bij zijn dit jaar (wegens een gezondheidsproblemen) en moest ik dan maar voor kerstvrouw spelen :).
Kerstavond heb ik rustig doorgebracht met vrienden, zelfgemaakte lasagna, cheesecake en monopoly. Gezellig, maar niet hetzelfde als kerst met familie. Kerstdag heb ik doorgebracht met andere vrijwilligers, gezellig keuvelen over vanalles en niets. Tweede kerstdag of zoals ze dat hier noemen Boxing Day was ik uitgenodigd op een trouwfeest. Of ik nu in België ben of hier Guyana, ik ontkom er niet aan. Blijkbaar wordt ik graag uitgenodigd op trouwfeesten en waarom weet ik niet! Nu dit trouwfeest sloeg wel een beetje alles: de ceremonie en receptie werden gehouden in een van de grootste hotels in Georgetown. Terwijl de pastor zijn speech aan het aflezen was (met heel veel nadruk op trouw zijn en bij elkaar blijven en god) in een speciaal daarvoor afgebakend deel van het hotel met kleine prieeltjes, was er luide muziek voor mensen die aan/in het zwembad zaten, zodat we de speech bijna niet konden horen. Daarna was het de receptie. Iedereen kreeg een drankje om te toasten terwijl de ouders en vrienden van de bruid en bruidegom hun beste wensen kwamen zeggen. Na de wensen kwam de eerste dans en dan werd de dansvloer geopend. Nu dit was voor mij wel een beetje verwarrend, want zoals ik het gewoon ben wil ik toch eerst wel eten voor ik aan drank en dansen begin. Maar voor alles een eerste keer en deze keer was alles in omgekeerde volgorde en als goed geïntegreerde doen we zoals iedereen doet :). Nu ja, we gaan nu niet overdrijven met de integratie, want het trouwfeest werd afgesloten door 2 dronken vechtende nonkels van de bruidegom en daar ben ik toch lekker buiten gebleven. En de bruidegom besloot omdat hij geen vrijgezellenavond had gehad, dat hij de avond van zijn trouwfeest met zijn maten wou uitgaan, dus de bruid moest haar avond alleen doorbrengen! Nu natuurlijk kan ik niet generaliseren en ik heb van goede bronnen vernomen dat dit zelfs hier in Guyana niet de norm is.

Het oude jaar heb ik afgesloten met een week verlof en het nieuwe jaar ben ik begonnen met een week verlof! 2 weken waarin ik absoluut niets productief heb gedaan. Gelezen, dvd’s gekeken en veel in mijn bed gehangen in verschillende posities :-p. Maandag zit de vakantie erop en zal het weer druk worden op het werk. Gelukkig heb ik mijn batterijen een beetje kunnen opladen door te niksen.

Ik wens iedereen een gelukkig 2011 en dat al jullie wensen mogen uitkomen!

  • 07 Januari 2011 - 21:09

    Sylvie Hermans:

    Hey Marijke!

    Ik wil je graag ook nog het allerbeste wensen in 2011!!!!
    Heel veel groetjes!

    Sylvie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 46775

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2009 - 11 Augustus 2011

Logopediste in Guyana met VSO

30 November -0001 - 30 November -0001

Vorige reizen

Landen bezocht: