Eerste Bezoek - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu Eerste Bezoek - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu

Eerste Bezoek

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

29 September 2009 | Guyana, Georgetown

De vorige week lijkt wel voorbij gevlogen en er is zoveel gebeurd! Tijd dus voor een verslag. Dinsdagmorgen 7u plaatselijke tijd is Koen aangekomen in Guyana. En hij werd verwelkomd door een enthousiast publiek (ik dus). Hij kreeg een eerste impressie van Guyana want de weg van de luchthaven naar Georgetown duurt ongeveer een uur en onderweg valt er wel wat te bezien. Bij thuiskomst was de eerste actie: alle pralines in de ijskast zetten en daarna pas kon Koen douchen, wat een geluk was want we hadden net weer een halve week zonder water gezeten. Daarna heb ik hem in bed gestopt en ben ik zelf moeten gaan werken.
’s Avonds, na een dag goed kunnen doorslapen voor Koen, zijn we iets gaan eten in de Brasilian Churascaria. Lekkere caipirinha en eten à volonté. Koen heeft dan ook ineens kennis gemaakt met het Guyaans bier.
De eerste dagen was de hitte iets te veel voor Koen en heeft hij zich verscholen achter de ventilator. Telkens als ik thuis kwam van het werk dan zat hij daar in de wind. Maar natuurlijk heb ik hem ook andere dingen laten doen, zoals zwemmen in de Pegasus en op woensdagavond Ultimate Frisbee! Daar heb ik hem wat laten zweten. Na de frisbee zijn we met Sarah gaan eten in de Dutch Bottle Bar. Een heel gezellig restaurantje voor Georgetowns normen. Zoals je ziet heb ik, nu Koen hier is, het plan opgevat om al de restaurantjes van Georgetown te doen. Nu heb ik mijn ‘partner in crime’ terug. Het is ook mijn laatste nacht dat ik bij Sarah logeer, want donderdag verhuis ik naar mijn eigen appartementje. Dus ’s morgens vroeg alles inpakken en wat blijkt: ik ben hier nog maar een maand en ik heb precies al weer meer rommel dan dat ik dacht. Gelukkig is Koen hier om mij te helpen verhuizen. Donderdag ben ik dus druk bezig om mijn appartementje in orde te maken en vooral ook te kuisen. Want dat is maar heel oppervlakkig gebeurd. Voor degene die mij kennen, die weten wat dat betekent: verschuiven van kasten, bedden, zetels en tafels totdat alles staat zoals ik dat wil. Daar ben ik wel eventjes zoet mee geweest. Nu heb ik dus een plaats waar ik foto’s naar boven kan hangen, dus beste vrienden en familie: als je een leuke foto hebt die je met mij zou willen delen, stuur het maar door naar mij zodat ik dat kan afdrukken en hier kan ophangen.
In het weekend zijn we naar Arrowpoint gegaan. Een resort midden in de jungle. We waren daar de enige gasten. Er was dus meer personeel aanwezig dan gasten. We zijn gaan wandelen in de jungle en onze gids – die in een vorig leven houthakker was – had enorm veel kennis over de planten en bomen, waarvan over het algemeen wel een of andere thee gezet kon worden. Tijdens de wandeling hebben we een paar vogeltjes gezien en heel veel gehoord. En we hebben aapjes zien rondspringen in de bomen. We zijn ook gaan kajakken in het roestbruine water van Guyana. Waar we natuurlijk ook eens in gezwommen hebben, maar enkel in de buurt van het resort. Want wat er allemaal in dat water zit daar willen we niet te veel bij stil staan. We hebben ook een Amerindian Village: Santa Mission, bezocht. Maar het was zondag dus veel actie viel daar niet te verwachten. Kortom het was een gezellig weekend met in de voormiddag enkele activiteiten en in de namiddag luieren in de hangmat.

  • 29 September 2009 - 12:49

    Peter :

    Mooi verhaal Marijke, en doe de groeten aan Koen, hij gaat wel wennen daar

  • 30 September 2009 - 09:18

    Sylvie Hermans:

    Hey Marijke

    Ik ben dan ook nog eens komen kijken op jouw blog... Fantastisch

    Ik zie dat je je niet verveelt en hoop dat je nog veel leuke dingen zal kunnen vertellen!

    Tot gauw
    Sylvie

  • 05 Oktober 2009 - 18:39

    Ann Jacobs:

    Dag Marijke,
    Dank je wel voor het kaartje dat je stuurde naar de Klimop school. We hebben nu een digitaal bord in onze klas, dus we gaan zeker proberen om regelmatig eens te kijken hoe het met je gaat.
    Veel plezier daar !
    vele groetjes van de tussenbouw op Klimop.
    Juf Ann en de kinderen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 47606

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2009 - 11 Augustus 2011

Logopediste in Guyana met VSO

30 November -0001 - 30 November -0001

Vorige reizen

Landen bezocht: