De Michael Jackson van Brazilië - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu De Michael Jackson van Brazilië - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van Marijke Huybrechts - WaarBenJij.nu

De Michael Jackson van Brazilië

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

24 Augustus 2009 | Guyana, Georgetown

Gisterenavond hebben we dé sensatie van de week meegemaakt: Pepe Moreno, volgens de Stabroek Post: de Michael Jackson van Brazilië, kwam optreden in het National Park. Daar konden wij natuurlijk niet aan ontbreken. Wij waren klaar voor zwoele ritmes en een Braziliaans carnavalssfeer…maar kregen spijtig genoeg een Braziliaanse versie van onze eigenste Regi (inclusief keyboard, maar met sexy achtergronddanseresjes). Zijn we daar zo ver voor gekomen? Het was in ieder geval een ervaring op zich om te zien hoe de Guyanezen naar een concert gaan.

Voor de rest is hier nog niets spectaculair gebeurd. De dagen worden gevuld met ICO en de namiddag worden doorgebracht in Oasis en echte oase waar je in de airco een iced coffee kan drinken en in alle rust met je laptop op internet kan surfen. De avonden worden gevuld met Banks Beer en zelfs (schaam op jou, Marijke) karaoke. We hebben allemaal nog een beetje een vakantie gevoel. Dat zal vanaf volgende week wel snel veranderen, als we zelf naar de markt moeten gaan en voor ons eten moeten zorgen.
Ik heb donderdag een bezoek gebracht aan het lab van Eye Care. Daar werkt Angela, VSO’er en optometrist, zij zorgt daar voor de opleiding van labassistenten en ook voor mensen die de metingen doen. Heel interessant om te zien hoe er gewerkt wordt. Nu weet ik ook hoe een bril wordt gemaakt. Alleen is het niet evident om mensen te vinden om op te leiden. Er worden advertenties geplaatst en er komt dan wel reactie op. Maar het maakt niet uit of die mensen enige geschoolde achtergrond hebben of niet. In bijvoorbeeld Angela’s geval, zij moet mensen leren werken met kommagetallen en onder nul gaan om de sterkte van de glazen te controleren. En als je dan totaal geen wiskundige achtergrond hebt, dan is het wel moeilijk om tot een behoorlijk resultaat te komen. En dan komt de frustratie soms wel eens naar boven.
Voor mij zal het ook vaak zo zijn omdat dit jaar een nieuwe lichting revalidatie assistenten wordt opgeleid. Waarvan de helft waarschijnlijk niet goed weet waarom ze deze richting gaan doen en er enkel vanuit gaan dat het beter zal verdienen dan wat ze nu doen. Het zal een kunst zijn om deze mensen toch te motiveren zonder zelf te veel gefrustreerd te raken.

Nu ja, als ik een slechte dag heb of een dipje dan kan ik nu ten alle tijden gaan zwemmen in het Pegasus hotel hier in Georgetown. Vanaf nu heb ik een membership van hun zwembad en fitnesszaal. Ik ben zelfs al eens gaan lopen op de loopband, maar ik wist niet dat lopen dan nog saaier wordt dan dat het anders al is. Het enige voordeel eraan is de airco!
En als ik echt een heel slechte dag heb kan ik schoenen gaan kopen! Gisteren heb ik de ontdekking gedaan dat er hier een groot assortiment aan schoenen is aan heel betaalbare prijzen! En iedereen die mij kent, kent daarvan de gevolgen. (*grijns*)




  • 24 Augustus 2009 - 17:44

    Koen :

    Schoenenwinkels in Georgetown?! Ik zal de rekeningen maar alvast blokkeren...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 47616

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2009 - 11 Augustus 2011

Logopediste in Guyana met VSO

30 November -0001 - 30 November -0001

Vorige reizen

Landen bezocht: